aku nampak aku dengar aku tulis..

aku buat apa ekk?

sibuk nak siapkan buku log dengan buku catatan harian...

Salam sejahtera..aku mau stoly moly siket pasal aku mengurut kaki ayah aku semalam..tik tok tik tok tik tok! jam

burung belatukku berbunyi, menunjukkan sudah tepat pukul 10 p.m..time tu, ayah aku ngah tgk tv, mak aku plk

da tido dengan lenanya kerana sudah dibuai mimpi indah agaknye..ermm..kebetulan malam tu pulak member aku

nak ajak pegi tengok bola dekat bangsar park. Aku pun pantas minta izin kat ayah aku "ayah, member ajak gi tengok

bola kat bangsar park, bola start kul 11 abis dalam kul 1, leh x?" dengan nada selamber ayah aku reply "da malam,

tak boleh". perghh!! Aku terus masuk bilik dengan perasaan yang teramat kecewa (mrajuk xnk keluar bilik). Tetibe

pulak aku haus semacam, rase nak minum milo je, ahhH!!! nk xnk aku pun keluar bilik dengan selambernye terus

pegi ke dapur membancuh milo, dan ayah aku berkata "keluar jugak kau ye", aku pun meneruskan langkah ku

tanpa menghiraukau kate2 ayah aku. XD

Pastu tetibe je ayah aku tutup tv dan menguap, dalam hati aku "da nak tido la ni", n then ayah aku menepuk nepuk

bantal dan tido. Sedang aku makan roti dua tiga keping, tetibe bapak aku angkat kaki belah kiri, punya tinggi dia

angkat, aku ingat nak lari je masuk bilik bersama milo2 aku, mane la tau ayah aku ngah ngigau berlawan ngan

jackie chan ke. Tetibe ayah aku panggil "cik, amik minyak urut dalam bilik, urut kaki ayah, ade angin larh!".

Lega aku, aku pon buat la ape yang beliau suruh. Sedang aku mengurut, da letih tangan aku, aku pon stop la,

nak bangun cuci tangan je, ayah aku bersuara " da abis ke?" aku reply "dah setel" ayah aku reply kembali "apesal x

buat


finisher?" aku blur sebentar, aku tnya ayah aku "finisher ape?" ayah aku reply "finisher urut la" dalam hati aku

pehh! "urut pon ade finisher ke??, aku ingat sport je ade finisher!" pastu ayah aku menengking, "cepat la buat

finisher! ayah nk tido ni, esok nk keje pagi, nantowk!" XD aku bertanya "camner ayah?" ayah aku reply "laaaa,

kau x tau ke??" aku menjawab "ye la, mane cik tau".."camni ha, kau urut dari atas sampai jari kaki n then kau

tarik jari kaki tu sampi berbunyi" aku reply "owh, baru cik tau finisher urut camner, ingatkan nk smash kaki tu

pakai kayu" ayah ku berkata "gila apa kau nih!, cepat la, ayah nak tido, kalau kau nk gi tengok bola tu jugak, kau

pegi je la, bawak kunci rumah skali" akhirnya ayah aku bagi jugak aku pegi! hehe ((baru aku tau urut ade finisher!

korang tau x?!!)) haha!

2 responses to "oooo,,baru aku tau~"

  1. hehehhe

    ayah ko klakar la...! :)
    ada jugak macam tue...

    Iznie

  2. haha..keturunan sporting! hee~

    Apiz Morinho

Leave a Reply

Terima Kasih atas umpatan anda!